Suomen Japaninpystykorvayhdistys

Suomen Japaninpystykorvayhdistys on rekisteröity yhdistys ja japaninpystykorvien virallinen rotujärjestö, joka perustettiin 1981. Yhdistyksen tarkoituksena on Suomen Kennelliiton hyväksymänä rotujärjestönä
edistää japaninpystykorvan jalostusta ja käyttöä. Yhdistys järjestää vuosikokouksen vuosittain helmi-maaliskuussa, jossa valitaan hallitus ja muut toimihenkilöt sekä päätetään kaikista yhdistyksen tärkeimmistä asioista.

Yhdistys julkaisee VALKOHUISKU-lehteä neljä kertaa vuodessa, josta löytyvät kaikki yhdistyksen järjestämät tilaisuudet, tiedotukset ja paljon muuta.

Yhdistys järjestää vuosittain erikoisnäyttelyn japaninpystykorville, mikä on erityinen näyttelytapahtuma runsaine palkintoineen ja samalla japsiväen yhteinen kokoontuminen, jossa vaihdetaan kuulumiset, tavataan tuttuja ja uusia ihmisiä. Yhdistys järjestää myös kesäpäiviä, agilitytapahtumia,kimppalenkkejä ja muuta yhteistä toimintaa japaninpystykorvaväelle.

Tule mukaan toimintaan liittymällä jäseneksi!